Tisza-tó

2023. november 7., kedd

Márton napi libaságok....

 


A Márton napi liba-lakomákról szóló első írásos feljegyzés még 1171-ből származik. Akkoriban ez azzal volt összekapcsolható, hogy Szent Márton napja jelentette a paraszti év végét, vagyis ekkor vette kezdetét a téli pihenő időszak. Ilyenkor kóstolták meg először az újbort, és vágták le a tömött libákat. A népi mondás szerint "aki Márton napján libát nem eszik, az egész évben éhezik". Ezt elkerülendő, én minden évben megpróbálom ezt a népszokást betartani, és ezen a napon valamilyen formában liba kerül a tányérunkra. Most pedig egy csokorba gyűjtöttem kedvenc libás receptjeimet, ezzel is ötletet adva a Márton napi ebéd vagy éppen vacsora elkészítéséhez.


A receptek az alábbi linkre kattintva találhatók, olvashatók!👇

Márton napi libaságok....



2 megjegyzés:

  1. Megnéztem az összeállításodat, nagyon jó! De látom már akkor is megcsodáltam 😊. Egyik finomabb lehet, mint a másik, jó lenne mindet végigkóstolni 😊😊.
    Sajnos nagyon drága lett a liba- és a kacsahús is, bevallom már nagyon rég vettem utoljára....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katikám! A régebbi bejegyzésemet osztottam meg, mert azóta nem készült újabb libás recept. Gondoltam ötletadónak jó lesz. Idén sajnos nem sikerült eddig libát venni, meg ahogyan írod, szinte már megfizethetetlen, így kacsát sütök Márton napra. :) Kacsát többször veszek, 2 napra elég kettőknek, és néha van akciósan a Lidl-be, igaz akkor is 2 ezer forint kilója.

      Törlés